torsdag 14 juli 2011

Drömmar...

Om ändå en konditor/bagare kunde ta mig under sin vinge och lära upp mig. Jag älskar ju allt med detta och vill så gärna få jobba som konditor/bagare. I de tidningar om bakning jag läser ständigt så kommer det ju sådana historier om människor med passionen som hittar sina läromästare och får utvecklas och står idag på sina egna stadiga ben i branschen. Jag har dock bara läst om män som gått den vägen men visst borde det finnas någon som vill föra sitt arv av kunskaper vidare till en sådan vetgirig tjej som mig som är passionerad i sin bakning och även matlagning. Jag älskar att prova nya tekniker, baka ifrån grunden och smaka mig fram och prova nya kombinationer och nya råvaror. Kanske har jag sådan tur att någon mästare kikar in på min sida . Är du en så maila mig mer än gärna eller slå en pling! Mina drömmar är i det oändliga och jag är mer än redo. Har hittat massor av roliga kurser som jag hoppas att ha råd med att gå, blir att spara. Kurser så som Kurs i karamellkokningens principer och dekorativa arbeten med karamell, Chokladkurs i dakorativa chokladarbeten, Dessertkurs i kalla dessterer,Brödkurs, Glasskurs,Kurs i moderna tårtor och bakelser m.m. Skulle vilja lära mig att blåsa i socker!!! Jag som älskar konst och jobbar en del i glas så känns det som en match made! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar