tisdag 15 februari 2011

Fint fika

I söndags var jag bjuden på födelsedagsfika utanför Jönköping och det bjöds på gott köpefika. Tror aldrig jag ätit vaniljhjärtan förut men nu är jag fast. Ska försöka hitta något bra recept på vaniljhjärtan och testa att göra själv, för de är så gudomliga.
Det bjöds även på god tårta, full av päronmousse. Jättegott!
På vägen hem var vi jätte sugna på på mat istället för fika så det blev att stanna och äta utanför Ödeshög. Men vad tro ni att jag får se, ett bord uppdukat med massa av goda sötsaker. Det blev en fröjd för ögat och inte mer. Men maten smakade jätte gott. Vad fika kan förgylla en stund, inte klokt. :)

3 kommentarer:

  1. Visst var det gott fika. Vill bara tala om att pärontårta är speciellt i Gränna. De har ju stora päron-oldlingar där.
    Pärontårta är att föredra efter Sachertårta.Det blev en mycket trevlig eftermiddag. Men vänta tills vi får vara med på lammningen, det ser jag fram mot.:)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! vad duktig du är på att baka ^^ allt ser jäätte gott ut :) går det möjligtvis att få tag på recepten du använder någonstans? ^.^
    // Ida

    SvaraRadera
  3. Hej Ida!
    Tack så jätte mycket, roligt att du tycker det.
    Jag brukar improvisera väldigt mycket och är tyvärr dålig på att skriva ut recepten här. Men du får jätte gärna skriva upp något du vill ha recept på så ska jag försöka fixa fram det.

    Mvh/Nathalie

    SvaraRadera